زمان انتشار:
10:06 - 2022.12.08

مفهوم عرضه و تقاضا (Supply and Demand)

شما اینجا هستید:

Loading

وقتی صحبت از محدوده عرضه می شود، منظور ما محدوده ای است که فروشندگان زیادی منتظر عرضه کالای مبادلاتی هستند. و وقتی در مورد تقاضا صحبت می شود، منظور محدوده ای است که خریداران قیمت بازار را در آن سطح منصافنه ارزیابی می کنند و اقدام به خرید می کنند.

اعتبار سطوح حمایت/ مقاومت تنها به واکنش احتمالی بازار وابسته است. هر چه تعداد واکنش های بازار به حمایت یا مقاومت بیشتر باشد، آن سطح اهمیت بیشتری دارد. اما وقتی صحبت از محدوده عرضه است، منظور ما محدوده ای است که در گذشته موجب اُفت قیمتی بازار شده و احتمال اینکه دستورات فروشی از دور قبل در این محدوده باقی مانده باشد وجود دارد.

برای همین پیش بینی می شود که وقتی بازار وارد محدوده عرضه شد، دستورات فروش از قبل مانده دوباره فعال شوند و بازار را به سمت پایین بکشند. محدوده تقاضا هم درست به همین شکل است. در محدوده تقاضا انتظار می رود که از گذشته تعدادی دستور خرید باقی مانده باشد، که با فعال شدن این دستورات بازار می تواند صعود کند.

تشخیص عرضه و تقاضا

ابتدا نواحی که در آن قیمت افزایش داشته (demand) و یا کاهش یافته (supply) را در نظر می گیریم.

در تعیین محدوده عرضه، ابتدا حرکت صعودی قوی بازار را پیدا کرده، سپس محدوده ای که بازار پس از آن حرکت صعودی افت کرده مشخص می کنیم. در این محدوده قیمت باز شدن آخرین کندل صعودی را با خط افقی مشخص می کنیم . خط افقی دیگر را از انتهای بالایی کندل صعودی رسم می کنیم. محدوده مابین این دو خط محدوده عرضه بازار است.

روش تعیین محدوده تقاضا عکس محدوده عرضه است.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *