زمان انتشار:
13:04 - 2022.08.25

حد سود (Take Profit) چیست

شما اینجا هستید:

Loading

دستور حد سود، دستوری است که به طور خودکار معامله باز را در زمان رسیدن به هدف تعیین شده می‌بندد. دستور حد سود در نرم‌افزارهای معاملاتی با TP نمایش داده می‌شود. 

تعیین حد سود به معامله گر کمک می کند تا هنگامی که قیمت به حد مشخص تعیین شده یا به اصطلاح هدف TARGET رسید، پوزیشن معامله گر با سود بسته شود و از معامله خارج شود و پس از آن متضرر نشود، به عبارت دیگر تعیین حد سود به معامله گر کمک می‌کند تا در نقطه مناسب از معامله خارج شود.

تعیین حد سود از فرمول ثابتی پیروی نمی‌کند و تا حد زیادی به استراتژی معاملاتی هر شخص بر می‌گردد. نحوه تعیین حد سود برای معامله‌گرانی که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، متفاوت از اشخاصی است که از تحلیل بنیادی برای انجام معاملات کمک می‌گیرند. به عنوان مثال معامله‌گران تکنیکال از روندها و نمودارها برای تعیین حد سود استفاده می‌کنند. در مقابل افرادی که از تحلیل بنیادی برای معاملات خود کمک می‌گیرند بیشتر به ارزش ذاتی سهم توجه دارند.

فرض کنید سهامی دارید که به کمک روش‌های تحلیلی، ارزش آن را ۱۲۰۰ تومان تخمین می‌زنید. همان سهام در حال حاضر با قیمت ۹۰۰ تومان در بازار در حال معامله است. پس می‌توانید حد سود خود را بر روی ۱۲۰۰ تومان در نظر بگیرید.

از مزایای حد سود می توان به مواردی چون: کاهش ریسک در معاملات، کاهش تاثیر احساسات، اطمینان از کسب سود اشاره کرد.

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *