زمان انتشار:
16:51 - 2022.11.21

کمیسیون معامله گران آتی بازار کالا (CFTC) و گزارش COT

شما اینجا هستید:

Loading

مهم ترین ابزاری که میتواند در تعیین حرکت پول هوشمند به معامله گر کمک کند، گزارش تعهد معامله گران (Commitment of Traders ) است که با ارزیابی اطلاعاتی که توسط این گزارش منتشر میشود، میتوان روند حرکت پول هوشمند و احساسات معامله گران بزرگ را بدست آورد.

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، هر جمعه و حدود ساعت ۲:۳۰ EST گزارش COT را که میزان کل دارایی حاضرین در بازار قرار داد های آتی در کشور آمریکا را نشان میدهد منتشر می‌کند.

هدف از این گزارش، مشخص کردن میزان دارایی فعالان بازار، در قرارداد های آپشن (Option) و قرارداد های آتی (Futures) انرژِی، فلزات، غلات، و سایر کالاها میباشد.

بسیاری از معامله گران، هنگامی که گزارش منتشر میشود، از آن به عنوان سیگنالی برای ورود یا مدیریت معاملات خود استفاده میکنند، به دلیل اینکه این گزارش، سعی بر آن دارد که معاملات پیچیده را شفاف سازی کند و در آن جدید ترین اطلاعات در مورد قرار داد های آتی برای معامله گران قرار میگیرد.

انواع گزارشات Cot

انواع گزارشات Cot شامل چهار گزینه میباشد که عبارتند از:

  • گزارشات لگسی (Lagacy)

این گزارش تمام معاملات باز در تمام قرارداد های اصلی که بیش از 20 معامله گر در آن حضور دارند را شامل میشود.

این نوع گزارش تنها معاملات خرید و فروش و اسپرد یک نوع کالا را که توسط معامله گران تجاری و غیر تجاری و معامله گران کوچک که معاملات غیر قابل گزارشی دارند را در نظر میگیرد.

  • تفکیکی یا (Disagg regated)

در این نوع گزارش معامله گران بازار به دسته های کوچکتری تقسیم میشوند، که این دسته شامل: کاربران، دلالان سواپ، تجار و بازرگانان، پردازش گران و تایید کنند گان میباشد.

همچنین این گزارش تصویر واضح تری از معامله گران اصلی را نمایش میدهد.

  • تکمیلی یا (Supplemental)

این گزارش معاملات باز در سه دسته، شاخص، معامله گران تجاری و معامله گران غیر تجاری را نشان میدهد.

این گزارش شامل 13 قرارداد ویژه کالاهای کشاورزی میباشد، که این قرار داد ها آپشن و قرار داد های آتی را شامل میشود.

  • معامله گران آتی (Futures)

در این بخش قرار داد های مختلف از قبیل اوراق خزانه داری آمریکا، جفت ارز ها و شاخص سهام ها مشاهده میشود، که به این چند بخش تقسیم میشوند: مدیر دارایی، صندوق های دارای لوریج و واسطه ها.

نحوه استفاده از گزارش (Commitment of Traders) COT

درک گزارشات cot برای معامله گران بسیار حائز اهمیت میباشد، چون توسط آن با دید کلی معامله گران بزرگ آشنا می شوند و می توانند چشم انداز مثبت یا منفی معامله گران در مورد بازار را متوجه شوند، که این چشم انداز توسط میزان خرید و فروش که معامله گران اصلی در دست دارند مشخص میشود.

معامله گران توسط گزارش cot میتوانند متوجه شوند که حجم معاملات در طول زمان دچار چه تغییراتی شده است و علاوه بر آن حجم معاملات، معامله گران بزرگ و اصلی بازار را رصد کنند.

معامله گران با خواندن گزارشات cot میتوانند، از میزان خرید و فروشی که معامله گران مختلف در اختیار دارن آگاه شوند و میزان تغییرات را نسبت به هفته های گذشته مورد بررسی قرار دهند.

به عنوان مثال اگر چندین گروه از معامله گران بزرگ بازار، بیشترین تعداد خرید گندم را در اختیار بگیرند، این میتواند سیگنالی باشد که احتمالا قیمت گندم افزایش خواهد یافت، یا اگر از بازار خارج شوند میتواند سیگنالی در جهت فروش باشد.

کاربرد گزارشات cot به عنوان یک فاکتور در جهت احساسات بازار، بیشتر برای بلند مدت مناسب خواهد بود، به دلیل اینکه گزارشات آن به صورت هفتگی منتشر میشود.

از این گزارشات به این صورت میتوان در جهت سود آوری در بازار استفاده کرد که، با یافتن قرارداد های بزرگ خرید و فروش و تحلیل حرکات آن ها، معامله انجام داد.

به طور کلی برای معاملات آتی، زیر نظر گرفتن احساسات و رفتار معامله گران بزرگ بسیار مهم میباشد، و برای زیر نظر گرفتن این احساسات باید تمرکز خود را روی صندوق های پوشش ریسک، معامله گران تجاری و معامله گران غیر تجاری و… گذاشت.

چگونگی دسترسی به گزارشات COT

گزارشات COT در سایت CFTC قابل دسترسی میباشد، و برای پیدا کردن آن به روش زیر باید عمل کرد.

ابتدا به سایت CFTC.gov مراجعه کنید.
سپس در قسمت Market Data & Economic Analysis روی گزینه Commitments of traders کلیک کنید.

در صفحه باز شده میتوان بر اساس فیلتر هایی که انتخاب میکنید گزارشات را مشاهده کنید، همچنین میتوان بخش های مختلفی از بازار را تفکیک کرد، به صورتی که آن ها را یا بر اساس قرارداد های آتی، یا بر اساس ترکیبی از قرارداد های آتی و آپشن دریافت کرد.

 

 

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *