زمان انتشار:
13:01 - 2022.06.15

Morning Market Analysis

شاخص‌های آتی سهام آمریکا مثبت هستند، اما بازارهای سهام آسیایی روند مشخصی ندارند. امروز نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو جهت مقابله با رشد سریع تورم، نرخ بهره را حداقل به اندازه ۰٫۵۰ درصد بالا ببرد.

شما اینجا هستید:

Loading

شاخص‌های آتی سهام آمریکا مثبت هستند، اما بازارهای سهام آسیایی روند مشخصی ندارند. امروز نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو جهت مقابله با رشد سریع تورم، نرخ بهره را حداقل به اندازه ۰٫۵۰ درصد بالا ببرد.

بازارهای سهام پیش از نشست فدرال رزرو روندی ندارند!

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه نوسانی است. سهام شرکت‌های فناوری چین رشد کرده‌اند، اما بازار سهام ژاپن منفی است. شاخص‌های آتی سهام S&P 500 و نزدک ۱۰۰ هم کمتر از ۱ درصد رشد کرده‌اند. دیشب بازار سهام نیویورک به طولانی‌ترین حرکت نزولی خود که از ماه ژانویه تا به امروز بی‌سابقه بوده، ادامه داده است. در این میان شاخص‌های آتی سهام اروپا مثبت هستند. روند مشخصی در بازارهای سهام جهانی دیده نمی‌شود.
در چین، داده‌های اقتصادی خوب باعث شده تا بازار سهام این کشور هم مثبت باشد. با این حال اقتصاد چین با چالش بزرگی به نام کرونا مواجه است. در چین شاخص تولیدات صنعتی رشد داشته و شاخص خرده‌فروشی هم کمتر از پیش‌بینی‌ها افت کرده است.

بازارهای اوراق قرضه، فارکس و رمزارز ها هم متوقف شدند!

در بازار اوراق قرضه، نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۲ سال آمریکا بعد از رسیدن به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، اندکی افت کرده است. نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ سال آمریکا هم به نزدیکی ۳٫۵ درصد بازگشته است.
بازار انتظار افزایش ۰٫۷۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را دارد. اگر این اتفاق بیفتد، بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ تا به امروز خواهد بود. بخشی از منحنی بازدهی آمریکا هنوز هم وارون است و از وقوع رکود اقتصادی در آینده نزدیک حکایت دارد.
در بازار فارکس، دلار آمریکا تضعیف شده و ین ژاپن هم از کف قیمتی ۲۴ سال اخیر بالا آمده است. یوان چین نیز بعد از اطلاعیه بانک مرکزی این کشور تقویت شده است. بانک مرکزی چین تأکید کرده که نرخ بهره را پایین خواهد کشید. در بازار رمزارز ها، قیمت بیت کوین در اطراف ۲۲ هزار دلار در نوسان است. قیمت نفت خام هم در زیر ۱۲۰ دلار نوسان می‌کند.

افزایش کمتر از ۰٫۵۰ درصد نرخ بهره، خریداران دلار آمریکا را ناامید خواهد کرد!

ترس از رکود تورمی باعث ورود بازارهای سهام به روند نزولی شده و فشارهای فروش را در بازار اوراق قرضه هم تشدید کرده است. شک و تردیدها نسبت به آینده روز به‌روز بیشتر می‌شود. بازار حتی به نتیجه نشست امروز فدرال رزرو آمریکا هم شک دارد. بخشی از بازار انتظار افزایش ۰٫۵۰ درصدی، بخش دیگر انتظار افزایش ۰٫۷۵ درصدی و بخشی دیگر هم انتظار افزایش ۱ درصدی نرخ‌های بهره را دارند!

Loading

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *